אינסומניה: לגלות טיפול בטוח, יעיל וטבעי לנדודי שינה

נדודי שינה הן הפרעת השינה הנפוצה ביותר בעולם. לנדודי שינה השלכות פיזיות ונפשיות דרמטיות לכל מי שסובל מהן. נדודי שינה הן הפרעות, שיכולות לבוא לידי ביטוי כקושי בהרדמות, קושי בלהחזיק את רצף השינה או נטייה ליקיצות מוקדמות או שילוב עגום ביניהן.

חשוב לדעת, שלהפרעת שינה זו יש טיפול טבעי, התנהגותי ומדהים ביעילותו והוא טיפול ב CBT-I או בשמו המלא:
טיפול קוגניטיבי התנהגותי באינסומניה (=נדודי שינה).

הטיפול, שהוכח כמוביל לשיפור משמעותי באיכות ובכמות השינה, מביא לשיפור משמעותי באיכות החיים. לכן הוא נחשב כיום לטיפול הרשמי והאפקטיבי ביותר בנדודי השינה.

הטיפול הינו טיפול מובנה וקצר, כולל 6 פגישות בלבד, שבמהלכן מתמקדים בהתנהגויות ובמחשבות, המשבשות ומקשות על השינה אצל המטופל, מבינים, משנים או מחליפים אותן בהתנהגויות ובמחשבות אחרות. אלו מחשבות? כאלו שיקדמו את השינה.

מטרת הטיפול היא לתת למטופל כלים, שיעזרו לו להגיע למיטה עם עוררות נמוכה מחד ותחושת רוגע, דבר שיתמוך בשינה משופרת.

כאשר משלבים את שלל מרכיבי הטיפול, אחוזי הצלחתו עומדים על כ 70-80%!
זהו שיעור הצלחה גבוה מאד של טיפול, מעל ומעבר לממוצע ביחס לטיפולים רפואיים באשר הם.

אז מה הם מרכיבי הטיפול המרכזיים?

  • בקרת גירויים:
    שיטה זו עוזרת להפחית גורמי עוררות שמובילים את הנפש והגוף להתנגד לשינה, ובכך עוזרת ליצר שוב לשינה התניה חיובית. דוגמה נפוצה היא ההנחיה לצאת מהמיטה במהלך הלילה במידה וערים רגע לפני שהזמן במיטה הופך להיות זמן של תסכול.
  • הגבלת שינה:
    אחת הבעיות של אנשים עם נדודי שינה היא הזמן העודף, שהם מבלים במיטה, בתקווה לפצות על תחושת העייפות. הנקודה היא שזה בדיוק אחד הגורמים שמעצימים את ההפרעה. הגבלת השינה הטיפולית, בניגוד להארכת שעות המיטה העצמאית, היא אחת מסודות ההצלחה המפתיעים של הטיפול.
  • היגיינת שינה:
    מרכיב טיפול זה כרוך בשינוי הרגלי חיים, שלהם השפעה על השינה. לחלקנו הרגלים שמפריעים לשינה כמו צריכת קפה בשעות מאוחרות מדי או שימוש בטלפון הנייד עד השעות הקטנות של הנייד. לפעמים שינוי קטן של הרגל שאנו לא תופסים אותו כמזיק, יכול להיות משמעותי לשינה שלנו.
  • שיטות הרפיה:
    מכיוון שנדודי שינה הן הפרעה של עוררות (ולא של עייפות!), שיטת הרפיה, שמתאימה למטופל, יכולה לעזור לו להגיע לזמן השינה רגוע יותר להרדם ביתר קלות. שיטת ההרפיה הנפוצה והנחקרת ביותר היא מיינדפולנס וקיימות שיטות נוספות.

 

השילוב בין המרכיבים השונים ייתן לרוב את התוצאה האופטימלית ולכן הוא המומלץ ביותר.
במהלך הטיפול נעשית התאמה אישית של נחיצות וסוג כל רכיב ורכיב למטופל הספציפי.

אז אם גם אתם שייכים לקבוצה הכל כך גדולה של אנשים, ששינה איננה מקור של כוח עבורם אלא של תסכול, אתם מוזמנים אליי לטיפול, שיכול לשנות את חייכם!

דילוג לתוכן